Solen skiner

Det har verkligen varit sommar nu i ngr dagar och vad gör jag? Jo jag är instängd på ett sjukhus bland alla andra instängda. Vi får bara njuta utav att solen skiner på de som vi ser är utanför våra fönster. Men jag klagar inte allt för mkt, lite bara.

Satt ute en timme går när jag väntade på promenad-sällskap. Snacka om att man fick sommarkänslor. Det luktade grillat, måsarna skrek, andra fåglar kvittrade, solen värmde, de kom en båt körandes förbi med hög musik så att det dånade. De gick förbi en massa människor, med cyklar och inlines och folk var ute och rastade sina hundar. På gubbholmen satt folk med systemkassar och laddade upp för kvällens bravader. 
Jag älskar verkligen våren och sommaren, får energi och känner mig glad när värmen, folket och allt skoj dyker upp. Kanske beror min glädje på andra människors glädje? Det skapas en varm atmosfär när solens strålar värmer våra bleka vinterhudar.

Gick till Ica efter min vårpromenad, köpte sommar mat, grillad kyckling, vitlöksbröd och sallad. De satt fint i magen. Min fina vän Madde kom till mig innan vi drog vidare till biosalongen för att möta upp Annika. 
Jag uppskattar Madde en massa, hon är ärlig, spontan och varm. Dessutom kan hon gråta av lycka och kan gråta för att andra mår dåligt, hon är en sann vän som har styrkan att visa känslor.

Har fått upp ögonen för en människa som svepte förbi i mitt liv. Hon gav mig glädje som fortfarande består. Trots att hon svepte förbi och antagligen bara kommer finnas som ngt fint som varade för en mikro-stund av mitt liv så har det gjort mig mycket gott! Men det är väl klart att man hoppas att det blir ngt mer, men just nu är jag glad för de lilla.

Har kommit på en sak: Jag ska sluta skämmas och skuggbelägga mitt jag och de jag gör!





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0