Mitt livs första pimpelfiske

God jul så här en vecka för sent. Julen har varit till belåtenhet, trots att jag jobbat en massa. Men det blir fina pengar.
Jag har fått en massa fina och välbehövda julklappar. De bästa var nog en soda stream av Marina och en dammsugare av mor och far. Hur bra som helt.
Ella fick också en julklapp. Den var från Didas (mor och fars gamla vovve). Hon fick en uppstoppad liten fågel som hon ngr dagar innan julafton bitit av huvudet på. Så himla skoj och jag skrattade högt.

Dagen innan julafton fixade min bror Göran med min dator. Syfte att den skulle gå lite fortare. Men datorn är gammal och ett hopplöst fall. Men han fixade The Sims 2. Så nu sitter jag och Marina fastklistrade framför min dator och SIMS :)))

Igår pimpelfiskade jag och Marina. Tyvärr var det extremt kallt, 20 minusgrader så vi orkade inte med det så länge. Men vi fick åka lite scoter och det bästa av allt var att jag lyckades få upp en aborre efter 6 minuters pimpelfiske med mitt pimpelspö som jag fick i julklapp av Marina !!!! Jag blev så glad. Den lilla stackaren åt jag till frukost idag :)
Pimpelfiske är roligt men kallt :)

Idag är det nyårsafton. Vi är bortbjudna på middag och fest i Orsa. Ska bli riktigt roligt.
Nu först ska jag försöka slingra mig ifrån ett träningspass på gymmet ;)

Maggots ska på för ökad chans att få fisk

det är kallt att pimpla

Här är min fina aborre som så fort den kom upp frös till is ;)

Marina i rånarluva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0