Rapport från helgen i stockholm

Jag har under helgen varit i Stockholm tillsammans med min flickvän, hennes familj och vän. Vi firade M och K bröllopsdag. De fick gå på teater som present från oss alla. Och vi hängde med på presenten  :-)

På fredagen festade jag, Marina och Ronja. Vi var hos Ronjas syster Renate. Vi började kvällen med att basta och dricka öl och drink. Mkt skönt var det att sitta där inne och svettas och svalka sig med öl. Men Ronja tyckte mest det var alldeles för varmt. Jag sprang ut och in för att kyla av mig i duschen. Marina och Renate pallade bäst av hettan. Eloge till dem.

Sedan satte festen igång och kvällen innehöll massa diskussioner och massa dricka. Och självklart en massa skratt och flams.
När de andra gick ut så däckade jag, Marina och Ronja ganska med en gång.

På morgonen vaknade Renate genom att rulla ur sängen och skyllde allt på sin syster Ronja som gått upp och där med inte tog emot henne innan hon rullade ur sängen. HA HA!

Sen fick jag kramp i magen av skratt då min roliga flickvän ställde sig och trallade med en liten "gitarr" med tre ostämde strängar och sjöng "ba pa ba pa ba...." Helt klart obetalbart!!! Jag älskar dig!

Sedan mötte vi upp familjen på stationen. I väntan på de skrattade vi och flamsade som bara den. Jag skrattade fortfarande pga av gitarrspelet.

Väl på hotellet fick jag, Marina, Ronja och mamma Margot åka hiss till våran stora glädje. Kortet som man behövde använda för att kunna trycka på knappar i hissen för att komma dit en ville, fungerade ej. Vi åkte upp (trots att vi ville ner) och stannade på nästan alla våningar. Och på varje våning stod de folk och ville med. Men dessa stackars människor möttes av en liten hiss fullproppad med resväskor och fyra skrattande fruntimmer. Vi skulle komma till källan där vi skulle ställa vårt bagage men dit kom vi inte förän receptionspersonalen kom till undsättning efter att hissdörrarna åkt upp på entren planet flertalet gånger med oss skrattande. Herrarna i vårt sällskap hade inte haft ngr problem med deras kort eller hiss så de ringde och frågade vart vi befann oss. HA HA HA HA HA!!!

Stockholm är en STOR stad, med massa gator, affärer, trafikljus och människor. Man kände sig väldigt vilsen. Tur Tobbe och Micke var med och kunde guida oss alla.
Margot fick lära sig att grönt ljus inte betyder att man får gå över vägen utan grön gubbe. Hon är såå söt lilla Margot. Som även smakade på Sushi och upptäcke även att Wasabi är mkt starkt.

Teatern, the producers var väldigt rolig och vi alla skrattade gott. En stor nackdel var att man knappt fick plats med benen där man satt. Så jag rekommenderar alla långa människor att inte sitta på balkongen inne på Berns!!
Mina trogna Larz Kristerz fans, Margot och Marina röstade på dem under teaterns gång. Och till alla våran stora lycka så gick de vidare även denna lördag. HURRA!!

Hotellet vi både på låg mitt i centrala stockholm. De kostade där efter. Men en sak som jag tycker är fel och som jag även ifrågasatte, var att Hotellet byggde om och de tog trots det fullt pris. Vi hade inte tillgång till ngn mysig resturang eller bar på hotellet. Frukosten serverades i en kall, ekande, omysig lokal. Det drar mkt på de lyxiga med att bo på hotell. En så stor kjedja som Scandic borde kunna ge sina gäster reducerade priser. Det är vad jag tycker iaf.
Kvinnan som jobbade i receptionen sa att de var tvungna att informera sina gäster när man bokade rum om att de bygger om. Så hon menar att det är upp till en själv om man trots byggnationen väljer att bo där. Micke som bokade rummen via internet hade inte sett ngn information om detta. DÅLIGT utav Scandic! De ska stå klart och tydligt !

På söndagen skildes vi åt och jag for hem till min ensamma lägenhet i Karlstad. Det är såå jobbigt att skiljas från marina, gång på gång. Det är oerhört tråkigt att behöva bo såå långt ifrån varann som vi gör.

Idag har jag varit på badhuset och simmat. Det var oerhört skönt och avslappnade för min stressade kropp och själ.
I morgon börjar jag jobba efter ledigheten. Ska bli gött och komma igång igen.

Nu ikväll ska jag hem till mamma och pappa. Vi ska kolla hockey och äta pizza. Sen ska jag ta med mig min Ella och fara hem igen. Min lilla Ella är saknad!

En glad Ronja

min galna flickvän och Ronja

Vi :)

Jag i min fina hatt

och min fina Marina i sin fina hatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0