Magsjuka...

På jobbet har vi magsjuka. Avdelningen är stängd. Och vi personalen spritar händer hejdlöst, klär oss i förkläde och fasar för att bli smittade!

Jag åker på tisdag till Marina för att få vara med på älgjakten. Och till Älvdalen ska jag ta en buss, det tar ca 5 timmar till Mora. Då vill man definitivt INTE vara sjuk! Har svalt en massa vitpeppar de senaste dygnet!

Igår när jag kom hem från jobbet la jag mig för att läsa lite bok. Ella hängde på och la sig på mitt bröst och somnade. Jag förmådde mig inte att röra mig ifall hon skulle vakna och flytta på sig. Så jag slöt ögonen.
INTE BRA!!! Tokslockanade och vaknade 2 timmar senare.

Min bästa vän Carro flyttade till Stockholm för ca ett halv år sen. Ibland är saknade efter henne olidlig. Vi umgicks varje dag. Vi kunde skratta och flamsa hur mkt som helst. Vi tränade ihop. Åt ihop. Vi gick ut på krogen ihop och vi ställde alltid upp på varann. Det kändes som om det var vi mot världen. Det är en sån trygghet att ha en sån nära vän. 
Även ifall det inte är så, så känns de som om vi glider ifrån varann nu när hon bor så lååångt ifrån mig.
Saknar henne varje dag. Känner mig så ensam.
När Carro bodde här kände jag mig aldrig ensam.

Saaaknar dig hur mkt som helst!

Ps-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0