Stress

Jag stressar jämt. Hemma, på jobbet, på promenaden, när jag umgås, när jag cyklar och till och med när jag sover.
Jag tvivlar på att allt går fortare när jag stressar i väg eller cyklar så fort jag kan, gör flera saker samtidigt... osv.....

Måste ta tag i detta... men hur gör man?!

Lärde hos på jobbet att njuta av ett äpplet, lukta på de, känna sötman. Dvs inte slänga i oss den på 3 röda utan ta 10-20 min och njuta.
Sen lärde vi oss andningskorset... andas in och ut långsamt och fylla kroppen med luft.... bla bla...
Säkert jätte bra saker, men när har man tid till det. Och hur pinsamt skulle de inte kännas att göra de?

Egentligen tar de inte läng tid att göra, ngr sekunder och de kan lugna ner en, en massa. Och pinsamt, vem bryr sig, egentligen????

Just nu tittade jag upp på klockan.... vet att jag snart får rusa iväg till jobbet för att hinna. Kanske ska testa och ta det lugnt, känns vinden mot ansiktet, andas in vädrets alla dofter, titta upp och se alla människor som passerar en.
Ska pröva detta nu..... Återkommer med reslutatet.

Ps. I morgon får jag hämta hem mitt svart monster som jag saaaknar så himla mkt. ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0