Lite rapport från flytten

Just nu bor jag i en etta, igen. Har alla mina möbler och nästan alla prylar i vardagsrummet. Den pratgladaste målaren i stan (eller i världen) håller på att tapetsera och måla om. Mitt sovrum ska bli lite ljust brunt. Och köken får en grå ton, eller silver. Den som lever får se. Troligtvis kommer de bli klart i morgon. Och jag läägntar.

Flytten var jobbigare än vad jag först trott. Ett jäkla slit blev de. Förstår inte alls hur mkt prylar man kan rymma i en liten etta med vindsförråd? Men som min far säger, jag är en ekorre. Som samlar på mig en massa. Kan hålla med, jag har himla svårt att slänga saker. De finns så mkt minne i de mesta, och tänk om jag vill nyttja sakerna i framtiden?! Men som sagt. Nu har jag slängt en massa så ekorren tömmer sina förråd.

Självklart ska de såklart krångla. Köpte ett jätte fint skrivbord på ikea. Helt i min smak. När jag och Marina skulle sätta ihop de så fanns de en fel bit som dessutom antagligen var sprucken. Till Ikea for jag för att få rätt del. Upp till en vecka skulle de ta att få hem delen. Så nu väntar jag. HATAR ATT VÄNTA!
Grannen ovanför mig kommer säkerligen göra mig till ett åskmoln rätt ofta. Det är ganska lyhört och han spelar musik mer än ofta. När Marina var ensam hemma i fredags så spela han hög musik och bankade i golvet. Eller ngt. Lät gjorde det!

Har gjort en del kap också. Köpte ett köksbord plus stolar för 300 kronor. Ett vinställ för 100 kronor. Och dessutom vann jag gardiner på tradera för 16 kronor som med frakten kostade de mig 52 kronor. Ser fram emot att få hem dem.

Sen har jag såklart gjort mindre billiga kap. Så en MASSA pengar har de gått. Tror det kommer vara värt det :)

Ikväll ska jag på hockey. Färjestad ska spela den fjärde finalen mot HV. De ska bli mkt skoj. Trots allt!

Min "nya" etta och en katt :)


Mitt kök och sovrum. Vinstället står tomt :)



Min tv-hörna. Snyggt va?!



Det riktiga köket....



Sovrummet under konstruktion. Fin säng va?!



Tapeten är uppe i sovrummet och jag tror de blir kanon.



Sen måste jag få bjuda på min och Marinas "trasa" som jag NEJ det var: Marina som tvättade fönster :)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0