Magsjuka

Då har man åkt på det igen, magsjuka. Baksidan av mitt yrke, att man tvingas utsättas för smittsamma sjukdomar. Ens plikt är att hjälpa och man hoppas att ens barriärvård räcker för att skydda.
Jag blev troligen smittad innan vi visste att vi hade magsjuka på avdelningen. Patienter kan ju kräkas utav flera olika anledningar.
Egentligen spelar de ju ingen roll när jag blev smittad eller utav vem. Nu är det så.

När jag kräktes och sket i natt blev jag så fruktansvärt förbannad.  Jag ringde up mina kollegor som arbetade nattpasset  och sa argt "Nu kan ni skriva upp mig på den där jävla bajslistan" . Jag är från och med idag ledig en och en halv vecka (semester nästa vecka) och hade sett i fram emot att äntligen få träffa min underbara flickvän som fattas mig varje sekund. Men tack vare den här förbannade jävla magsjukan så får jag vänligt och bestämt ligga hemma och hålla mig från all mänsklig kontakt. KUl att inleda sin ledighet på detta sätt.

Jag och Anso skulle spelat spel med Linda och Urban (favorit i repris) i kväll. Men de kommer få klara sig utan mig. Men hur fan ska jag klara mig utan dem!!!!!??? HUUUUhuuuuu!!!!

Nu kom pappa förbi med blåbärssoppa och yoghurt. Väldigt snällt. Jag kan ju inte gå ngnstans jag är instängd. Så irriterande.

Så här ligger jag, febrig, halsbränna, huvudvärk, hungrig och ränner på toa. I förrgår tränade jag och Anna. Jätte skönt med lite träningsvärk. Men just nu är inte träningsvärken så positiv, har så svårt att ta mig upp ur sängen. Svärt att sätta mig ner. Och jag har till och med svårt att vända mig i sängen. Kroppen är matt och tung och så fort jag rör mig värker det.

Har kommit på en enda positiv sak men denna magsjuka. Jag har inte snusat på hela dagen!!! De ni !!

Nu tänkte jag skriva massa fula ord eftersom att jag är så arg. Men jag låter bli. Det räcker med att jag förklarar min ilska. Jag är så arg så jag skulle kunna, med mina bara händer, förvandla ett piano till massa flisor. GRRRRRRRR!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anso

Älskling! det kommer inte att bli så lätt att klara sig utan dig!!!!!!!!

Saknar dig!!!

Krya på dig i raket fart nu... saknar dig så det värker i hela mig!!!

Puss!

2009-08-21 @ 15:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0