Amerikanare......

Igår zappa jag på tvn och så fick jag till min förskräckelse se ett Amerikanskt tv-program om män som tävlar i att äta så mkt som möjligt under så kort tid som de kan.
Det var ett helt seriöst program då slips och kostymklädda programledare intervjuade en herre som tävlade i detta med att äta. Och den tävlandes syster blev intervjuade och uppmanade sin bror att hålla på med detta och önskade så att det skulle gå bättre för honom i framitiden (eftersom att han hade en svacka i sin matkarriär). Han hade satt i sig ex antal smörpaket under en tävling och visade stolt upp sina pokaler.
Innan jag blev alldeles för irriterad diskuterade de i en studio om hur en tävlande skulle äta maträtten om han skulle vika, (säg att det var en smörgås) eller om han inte skulle vika den. Vad skulle gå fortast så han fick i sig så mkt som möjligt på kort tid.

Vad är detta för budskap till resterande av Amerikanarna som är smällfeta!!?? Och till alla barn som lider av övervikt och som tror att pommes frites är en grönsak!!!!!!!!!!!!!!! Ja men rekomendera dem att töja ut sina magsäckar så att de kan vinna fina pokaler och massa uppmärksamhet genom att sätta i sig en 100 hotdogs på 15 minuter!! Ja men vad bra!!!

Jag blir mörkrädd och riktigt förbannad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0