Calicivirus i massor

Calicivirus (dvs vinterkräksjuka) skapar skräck hos många. Även i mig. Min arbetsplats är drabbad, både patienter och personal. Och mitt i allt är lilla jag !!! Mentalt har jag nog haft magsjuka miljoner gånger under dessa dagarna. Men jag har varken spytt eller haft diarré. Skönt.
Under arbetsdagarna snusar jag konstant i tron att tobaksgifterna ska ta död på ev calicivirus i maggen.
Har idag, sammanlagt, svalt ner c:a tjugo vitpepparkorn. Har hört att de är starkt och bra för att motverka detta virus.
Har även firat mitt förlängda vikariat med en whiskey nu ikväll. Det är starkt och botar ju förkylningar?? Så jag bestämmer att det är bra även för att motverkar calicivirus????
Eller så är det så att jag tillhör de få som är IMMUN mot calicivrus. Ja men så är det ju, jag kan liksom inte bli sjuk! Så det så.

Nu tar jag även en öl, för det motverkar ju definitivt magsjuka! SKÅL! Nej men just det jag är ju immun, men öl är gött! SKÅL IGEN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0