Ja då var man uppe igen, "bajstidigt"!!!!

Men herregud säger jag bara. Ännu en morgon som jag vaknat tidigt och kan omöjligt somna om. Och tjejen ligger sött och tyst bredvid och sover. Bara att masa sig upp och underhålla sig och pilla in en prilla för att lindra hungern. Så man inte väcker björnen som sover.

Fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg. Från min kära vän Soto. Det roliga är att det stämmer. Samma dag som jag fyllde 25 år så började detta. Att jag inte kan sova ut länge på mornarna. Vaknar upp och har ingen lust å ligga kvar! helt sjukt! JAG ÄR GAMMAL ;-)

Igår pratade jag med en veterinär angående min bitande katt Ella. Fick rådet att köpa en adapter som utsöndrar en doft som ska lugna katter. Dessutom skulle jag OCKSÅ inhandla ngn leksak som får henne att jobba med hjärnan. Typ att hon måste leta efter godisbitar, som hundar ibland gör. KATTEN ÄR DYR I DRIFT. Hon kostade bara en ynka hundralapp men katten ska ju ha mat!! Leksaker!!! Kattsand!!! Veterinärbesök!!! Hon har orsakat akutainköp som en ny mobil, telefonladdare, you name it. Och som sagt, nu ska hon stimuleras och lugnas så hon ger tusan i att bita mattes vader, händer och armar. To be coninue.

Nu ska jag strax pussa tjejen till en ny dag.... tråkigt att sitta själv här i "vuxen-mörkret" ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0