glasbollen och pölen

Igår var jag hos mina goa vänner och låtsas mammor. V och L. Så roligt att umgås igen. Träffade även ngr till vänner som fått sig en lite Alice. Världens sötaste bebbe! Me like!
Vi solade hela dagen och jag använde solskyddsfaktor vilket är bra men ack så tråkigt får ju aldrig ngn färg... Är ju blekast i stan!
Sen vart de grillat. Fläskfile, kyckling, majskolvar och hallomi. Mums. Ville aldrig bli mätt.
Eftersom V och L druckit massa rosévin dagen innan och jag bara lite så fick jag köra bilen till stranden och tillbaka. Och inte vilken bil som helst en cab SAAB Aero. Brum! Riktigt roligt.

Känns som om jag lever i en glasboll. Stänger in känslor, känslor som jag inte vet riktigt vad de är. Knackar ibland på glasbollen för att hitta hål men kan inte lokalisera vart de är, finns de? 
Beskriver mina känslor med metaforer men det går inte riktigt och beskriva dem på ngt annat sätt.

Tillbaka till verkligheten.
Värmen håller i sig. Jag vill verkligen inte klaga. Men snart blir jag bara en blöt pöl. När jag jobbade ikväll hörde jag åskan och det regnade så skönt. Men det hade varit skönt att vara utomhus och njuta utav den.
Nu sitter jag hemma och är alldeles klibbig utav svett. Men det är sommar, wiiihooo!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0