Leva här och nu.

Igår efter flera timmars övertalan från mig själv till mig själv så lyckades jag ta tag i mitt hem och städa. Kändes himla skönt efteråt. Så nu är de rent och snyggt, en liten stund :)

Idag ska jag till farbror doktorn. Ska bli intressant. Är lite nervös.

Igår innan jag somnade läste jag ut en bok. Malin Sävstams När livet stannar. Det handlar om en kvinna som förlorar två barn, sin man och sin bästa vän i Tsunamin 2004. En oerhört stark bok om hur man överlever. Hon blir omringad utav underbara männsikor som stöttar henne. Hon berskriver sin sorg och sin oerhörda smärta på ett riktigt berörande sätt.
Det bästa med boken var att man själv började fundera på sitt eget liv. Sin egen smärta. Och hur man kanske ska hantare den. Livets sista mening handlar om att man ska leva livet här och nu. Inte igår, inte i morgon utan IDAG, NU!
Något man borde bära med sig och leva efter.

Är oerhört orolig för en människa jag lärt känna. Jobbigt att vara så långt bort. Om de finns en gud där uppe? SNÄLLA låt allt gå bra!! Låt inte hennes liv ta slut nu!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0