Odling och fest

Har fått världens idé! Delade min idé med min mamma som tyckte de var bra. Och nu ska jag berätta om min idé.
Jag vill ha ngt som intresserar mig som jag kan pyssla med. Kom på härom dagen att jag kanske skulle införskaffa mig en kolonilott. Men sen gnistra de till i min lilla hjärna, och så frågade jag mamma om jag fick lägga beslag på ngr kvadratmeter utav deras trädgård. Och de fick jag och mamma tyckte det lät som en rolig grej.
Så igår drog vi med pappa (plånboken) till Kalenius. Det införskaffades potatisplantor, jordgubbe, smultron, massa frön och lite till.
Så när vi kom hem från affären började jag och mamma iklädda våra bikinis gräva i vårt planerade lande. Tyvärr hann vi inte så långt, de var massa gräs och dess rötter. "Puh", det var inte bara att sätta lite plantor.
Men nu är vi igång och de känns så skönt att ha ngt att göra. Och de kommer bli så gott med egen odlade grönsaker.

I natt var jag på krogen med min fina vän Katta. Vi var först bjudna på förfest med 40 åriga damer. Trevligt och det var gött och känna sig lite ung. Jag har konstaterat än en gång att jag är en hejare på att dricka alkohol. Katta lyckades övertala mig att ta två shotar, jag var säkert väldigt svår att övertala.... eller...??
Så i slutet utav kvällen hade jag svårt att balansera. Stod och vinglade med mina klackskor. Insåg då att jag absolut inte ville ha mera att dricka. Jag tycker inte om att bli så full. Men varför gör man om det gång på gång?????? Pucko!
Men roligt hade vi. Sen kom Linda och hämtade oss. Och vi tog gjorde ett besök på MAX. Innan jag kördes hem.

Nu sitter jag här fast i min lägenhet. Har mammas bil ståendes utanför lägenheten på  gatan. Men den vågar jag inte sätta mig i. Jag har mensvärk och jag vill bara ut till min nya lilla låtsat kolonilott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0