Söndag

Vaknade upp vid elva.. gjorde i ordning lite frukost. Och käkade upp den under robinson-timmen. Väldigt spännande, som alltid :) Heja Rajmo!

Igår träffade jag Emma och Ida. Vi pratade om resor och livet. Drack lite punk öl och avnjöt lite chirre och jordgubbar. Sen tog jag cykeln lite längre bort på våxnäs. Var bjuden på en fest. Trodde inte jag skulle känna ngn men blev glatt överraskad att Emma (en annan emma :)) Satt på en stol där :)
En kalas trevlig kväll och jag höll mig nykter och avböjde vin, öl och cider. Så skönt att vakna upp och inte känna sig bakfull.
Cyklade hem vid 2 tiden. Det var mindre roligt. På stan var de massa fulla människor. Dom vinglade på cykelbanan där jag skulle komma fram. Blev rädd flera gånger att de skulle vingla på mig när jag susade förbi. Tänk vad alkohol gör med människor? Ngt man hinner reflektera över då man är nykter. Intressant men lite läskigt.

När jag passerat nöjesfabriken och trampade upp för karlagatans backe. Bromsade det in en bil vid min sida. I den satt de medelålders herrar som påstod sig leta efter busstationen och att de kört av väg 26 och plötsligt hamnat på Herrhagen. Jag vägrade stanna med cykeln så de fick köra långsamt bredvid mig. För vilka normala människor stoppar upp en tjej 2 på natten för att fråga efter vägen till busstationen? Sen hojtade chaffören i bilen efter vart Maxim låg. Maxim är en utav Karlstad porrklubbar. Jag förklarade vägen. Sen frågade chaffören om jag visste vad det var. Då blev jag förbannad och sa med en bestämd röst (hoppas den lät så) att han nog kunde räkna ut det själv. Då drog de iväg.
Jag blev både förbannand och rädd. Cyklade snabbt hem och såg till att jag låste ordenligt om mig.
Jävla kräk!

Under fm har jag hunnit med ett kort besök till en loppis på Herrhagen. Fanns nästan inga grejer så jag lämnade det fort. Tog mig en liten promenad. Solen värmde ordenligt så när jag kom hem placerade jag mig i solen på balkongen.Men då gick ju såklart solen i moln. Men jag ger inte upp, den kanske dyker upp snart igen?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0