Längtan

Det är november månad. Snart December. Vilket betyder att vintern ganska precis BARA börjat. Och jag har en sån längtan efter vår och sommar så jag håller på att få paaanik!!!
Är verkligen ingen vintermänniska inte heller en julmänniska.

Igår fick jag smaka på vinterns otäckheter. Hade varit i Kil på träning. Det var minusgrader ute och halkan var ett faktum. Det gick bra nästan hela vägen tills jag nästan var hemma. Då skulle jag bromsa in eftersom att jag såg en bärgningsbil som stod och blinkade i mörkret. Precis där i backen var det riktigt glashalt och jag fick inte stopp på bilen. Jag är ingen van bilförare när det gäller halka så jag blev oerhört nervös och rädd. Allt gick bra men usch för halka. Saken är den att ju mer man kör i halka desto säkrare blir man och jag måste lära mig detta. Så det är bara för mig att ge mig ut på vägarna trots halka. Läskigt och inte ett dugg roligt.

Det finns ju ngt som faktiskt är rolig tmed vintern och det är ju att julpynta. Nu har vi börjat. Blir så fint med tända ljustakar och lite tomtar :)

Vaknade i morse, alldeles för sent. Fick obehag i kroppen. Trots att jag blivit en riktigt slöis så är det inte alltid skönt att vakna upp sent på fm. Men detta obehaget behandlades med en skön promenad men hundar och kärlek. Lovely!

Cirka 4 månader kvar till vårens början, Längtan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0