Björnar

Om de finns ett annat liv efter döden så har jag alltid önskar att jag ska bli en björn. Som strosar omkring på sommaren i natursköna skogen. Jagar laxar i forsen. Äter och njuter av vad livet har att ge. Och när ngn vill bråka med mig, visar jag mina gaddar och ryter. När sedan den mörka hösten och kalla vintern kommer kryper jag ner i min lya. Lägger mig till rätta och somnar sött.

Så, när filmen "Grizzly Man" låg framför ögonen på mig igår när jag handlade mat, kunde jag såklart inte låta bli.
Filmen handlar om en Timothy Treadwell som levde med Grizzly björnar i Alaskas vildmark. Han såg sig själv som deras beskyddare och vän. Filmen visar otroliga scener där Timothy befinner sig alldeles bredvid dessa stora och livsfarliga djur. Han hyser otroligstark kärlek till Björnarna och även till rävarna.
Olyckligt nog så blir han ihjälbiten och uppäten utav en björn. Oerhört tragiskt men Timothy levde och dog hos sina älskade Björnar.



Det är höst, mörkt och kallt. Nu börjar jag längta efter våren..... Precis som björnen kanske gör?!?!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anso

Älskar dig!!! O jag kan gå i ide med dig!! puss!!

2009-10-10 @ 16:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0