irritation

hörde på tvn i morse att de höjda lönerna efter sjuksköterskastrejken eventuellt måste sänkas igen eftersom att det kostar för mkt.
Blir så jävla förbannad. Har verkligen valt fel yrke, utbildat mig till en underbetalt yrke med  noll chans att leva behagligt när det gäller ekonomi. Vi sjuksköterskor sliter häcken utav oss, vi har ansvar för patienters liv.
Nej men vi ska inte ha ett välbetalt yrke.
FY fan säger jag bara.
Om min lön blir sänkt ska jag seriöst se mig om till ett annat yrke. Vet bara inte vad.
De där 150 000 som jag lånade för att utbilda mig känns näst intill bortkastat.

Jag sliter om dagarna, drömmer om jobbet. stressar på jobbet, försöker göra allt rätt och tillfredställa patienters behov. Jobbar övertid för att få de mesta klart och när pat blir akutsjuka.
Känns som om jag jobbar för urkass lön. och så ska den blir sämre............

Man kanske ska bli bilmekaniker i stället?

Kommentarer
Postat av: soffan

skamligt att det ska vara så då det gäller ett så väldigt viktigt yrke!!



men vet du vad? du blir näsrintill rik som sykepleier i norge, åk dit :)

2009-10-23 @ 12:55:34
URL: http://sof1e.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0