SöndagsTankar...

Helgens jobb är avverkad och har jag tur så har jag semester i morgon och dessutom ledig på tisdag. Så då blir jag ledig två heeela dagar. Välbehövligt just nu.

Ngt som också är välbehövligt är tid hos min frisör. Men det får vänta, ekonomin är just nu inte den bästa. Så jag håller tummarna för att nästa månads lön är betydligt bättre. Dock har jag en hel del räkningar att betala. Närmare bestämt behöver jag en riktigt jävla fet lön. Får man det som en deltids anställd landstingsanställd??? Nja... men drömma kan man ju alltid göra och framförallt hoppas.

Under julen där emot tjänar man pengar, så i år blir det nattjobb 23-26 december. Dvs c:a 38 timmars OB-tillägg. Mkt skönt! Storhelgerna som vårdanställda är ju de enda helgerna man verkligen tjänar pengar.
Bonus kan man också kalla det om man är ekonom, ingengör eller annat jobb då man automatiskt blir ledig alla storhelger och får en liten bonus då förtaget går med vinst.

Ni kan kalla mig bitter, känner mig faktiskt bitter just nu gällande pengar.

Men pengar är verkligen INTE allt!!!! Jag värdesätter framför detta lycka, trygghet, vänskap, hälsa och kärlek.
Och jag är frisk, jag har underbara vänner, jag har ett hem och jag har en fantastisk underbar flickvän!!!! ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0