Åter igen lite uppdatering

Jag har varit ledig över helgen och det har som alltid varit mkt skönt. I morgon sätter ytterligare en jobbvecka i gång. Tre nattpass står på schemat. Så om jag inte behöver hoppa in extra så har jag en lugn vecka.
Under veckan som gick var jag och en kollega på utbildning om hur vi ska motverka att patienter ramlar. Det var intressant och känns som ett viktigt forum. Och kul att gå på utbildning.

Ella är frisk nu. Hon springer omkring ute på Kvarntorp och hennes mamma har knappt sett henne på heeela helgen. Men Ella mår bra och då får väl hennes mamma också vara glad :)
Antibiotikan är avslutad. Dock sa damen på apoteket att läkemedlet precis skulle räcka dessa åtta dagarna. Men jag måste mätt fel. för jag har ca en fjärde del kvar utav det utskrivna läkemedlet..... Jag skyller allt på den dåliga markeringen. Svårt att mäta upp på "sprutan" hur mkt två mililiter när det knappt står ngr siffror. Men men... Ella har iaf inte fått för mkt och hennes klor ser bra ut.

Igår red jag på Ansos häst Teddie. Det var jätte roligt. Och det är ju en underbar känsla att rida ute i skogen. Myyyys! Det gör jag mer än gärna om igen.

Igår kväll passade jag på att vricka till min hö fot när jag och Anso var ute och gick. KLANT!! Först gjorde det inte ont men sen... aj aj... Ansos snälla mamma lånade mig en linda så jag fick lägga lite tryckförband på. Jag hoppas de kunde lindra lite iaf, så jag slipper besvär och kan jobba till veckan. Foten känns iaf bättre idag på morgonen än vad den gjorde igår kväll. Peppar peppar.

Igår träffade jag Loppan som spelade fotbollsmatch i Karlstad mot QBIK. Tyvärr förlorade min väns lag men jag fick se Loppan spela och så fick jag ju träffa henne. Roligt. Senast i sågs var sommaren -07 när jag jobbade i Linköping.

Det känns att hösten är här. Det är kyligt och friskt ute. Men solen har varit framme och vi har haft fina dagar.

Nu ska jag mysa med främling <3


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej där!



Äntligen lite uppdatering;)



En liten rättelse... vi träffades faktiskt en snabbis på Pride förra sommaren, men det kanske inte räknas!?



Ha det bäst vännen!



Kram



Ps. Hälsa "främlingen" och alla djuren!

2009-09-14 @ 12:52:31
Postat av: Elin

Ja men just det!! Det hade jag glömt, där sågs vi ju. Men det var väl samma år??? :)

kram!

2009-09-16 @ 03:13:04
Postat av: Anso

JAG ÄLSKAR DIG!!!! <3<3<3

2009-09-17 @ 23:53:32
URL: http://www.ansos.zoomin.se
Postat av: Louise

Vi har setts på Pride två år i rad... första gången hade sällskap ner till Linköping och förra året sågs vi bara ett par minuter vid Zinkendamms T-bana. Ni skulle in i Tantolunden och vi hade precis ätit Kinamat.

Rätta mig om jag har fel!?

2009-09-20 @ 16:21:45
Postat av: Elin

Du har rätt min vän! Det är jag som lider utav dåligt minne!

Kram!

2009-09-22 @ 09:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0