Ella är sjuk!

Ella min Ella är sjuk!!
Klorna som åkte av här i förra veckan blöder, det är kletigt och det luktar inte hallon. Hon har ont och jag inbillar mig att hon inte är sig lik. Hon är inte lika pigg och äter inte riktigt som hon brukar göra.
Så jag ringde veterinären idag. De ville att jag skulle komma in på en akut-tid. Så det ska jag i morgon. Sen fick jag väl åka dit och köpa en lite tratt till min älskling så hon inte slickar på sin onda tass.

Jag skulle varit i väg i em/kväll och käkat kräftor med ngr arbetskamrater. Men jag vill inte lämna min Ella med tratt. Det räcker med de timmarna jag måste vara borta i natt när jag ska jobba.
Så nu blir det en hemma kväll. Det positiva är väl att jag får en chans att sova på natten. Men det känns riktigt tråkigt att vara den där "bangern" som inte kommer. Men som sagt, det kommer förhoppningsvis fler chanser.
Och just nu är Ella det viktigaste!

Ella blev inte den gladaste kissen när tratten åkte på. Hon skakade på huvudet och gjorde allt för att försöka få av den. Sen gick hon in i väggen, dörren och in i mina ben med tratten. Kattoalettens tak fick jag ta bort och första gången hon skulle dit fick jag lyfta upp henne. Stackars liten. Nu ligger hon i fåtöljen, sover eller tjurar.

I går kväll stod jag inte ut längre. Längtan efter min Anso var för påfrestande så jag tog bilen till henne och kröp ner vid hennes sida. Det är kärlek det :)

På söndag fyller mina tvillingbröder 24 år. Igår köpte jag presenter. Känner mig nöjd. Hoppas de också blir det.

Min bil skakade rejält även igår. Men Anso fann massa lera vid fälgarna i morse som hon plockade bort så nu känns inte bilen som en stor vibrator längre. Skönt! Tack älskling!

Nu ska jag laga lite käk och sen ska jag bädda ner mig.


Vackraste ekipaget


Ella med tratten


Jag och fina vännen. Saknar dig!


Kommentarer
Postat av: Anso

Lilla Ella kommer bli bra i fossingen...

Underbart att du kom o sov med mig i natt:):)

Älskar dig! puss

2009-09-03 @ 18:57:36
URL: http://www.ansos.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0