helga är slut

Märks verkligen att hösten är här. Jag fryser och behöver klä mej med x antal lager för att inte frysa till is.
Jag och Anso handlade lite strumpor och varsin tröja på en outlet här i Forshaga. Jag köpte b.la. varma varma ullstrumpor. Perfekt för att inte frysa om fossingarna.

Mer shopping blir det definitivt inte denna månad. Riktigt kass ekonomi. Och dessutom utgifter som jag absolut inte räknat med. Som t.ex. en p-bot. Min allra första och troligen den dyraste jag förhoppningsvis kommer få. 1000 jävla kronor för att jag stod 2.5 meter för nära ett övergångsställe. Var arg som ett bi. Försökte komma på alla möjliga orsaker och ursäkter. Men fick dra svansen mellan benen och inse att jag faktiskt inte kunde skylla på någon annan eller på något annat. För JAG hade själv ställt bilen där den stod och det är bara för mig och rätta mig till de regler som gäller. Känns riktigt tråkigt men det är bara pengar och nu är den redan betald. Nu lärde jag mig även en läxa :)

Har varit ledig i fyra dagar och har ännu en till dag. Har varit mkt skönt och jag har umgåts med den finaste som finns, nämligen min vackra Främling. I morgon ska jag och Ella dra mot Karlstad igen och stadslivet. Ingen utav oss är speciellt glad för detta... :(  Ella stormtrivs med livet som utekatt och jag vill bara vara med min Anso. Där man dessutom kan parkera sin bil utan att vara rädd för p-lisor.

I lördags var jag och Anso spårläggare till en hundtävling. Jag var så nervös att jag skulle göra ngt fel eftersom att detta var min första gång. Men alla snitslarna hängde där de skulle och jag kunde lägga ut apporterna där de skulle ligga och var tomhänt när jag gått klart spåret. Perfekt. För Anso gick det också bra.
Sen skulle jag förklara för domarna och ekipaget hur spåret började och det gick också bra. Tidtagningen gick också bra, skönt att Anso hann till mig då så hon kunde hjälpa mig att höra när hunden kom till slutapporten. Så ekipaget fick rätt tid.

Idag är det min och främlingens två månaders dag *kärlek* Känns dock som om vi varit tillsammans betydligt längre :)

Farmville på facebook har fångat mig!! Fikade en farm sent i går kväll. Nu ska de sås och skördas varje dag. 

Jag och Anso kollar L word när vi ses. Blev såååååå besviken nu senast när vackra Shane kysste obehagliga Jenny efter att J förklarat sin kärlek. Jag undrar vad FAN hände!!!!! Jag är besviken.

Nu snart kommer Anso hem från jobbet. Ska bli skönt att krama henne hon har varit borta alldeles för länge :) 

Kommentarer
Postat av: Louise

Trist med P-boten! Det var en dyr läxa;) Roligare kan man ju ha för pengarna...

Dessto roligare att höra att du inte gick vilse i skogen...hihi!



Ha det bäst!



Kram



Ps. Grattis till er båda på 2-månaders dagen;)

2009-10-01 @ 13:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0