Tillbaka till stan.

Har varit hos min fina främling i över en vecka. Det har varit så himla mysigt. Och skönt med massa tid för varann. Vi har plockat svamp, kantareller. Ngt jag aldrig riktigt gjort och som varit en liten dröm. Förutom alla sablans mygg så var det så klart hel mysigt och gå där i skogen och leta "guld". Jag försökte jaga bort myggen med cigarettrök och skyddade mig ifrån dom med en luva, det gick så där. Så där gick jag i skogen med en ful luva och nickokick. Bildbevis finns på ansos blogg: ansos.zoomin.se.
Kantarellerna stuvade vi och gjorde varma smörgåsar. Och så bjöd vi Ansos mamma på middag. Mycket gott och såklart jätte trevligt.

Jag följde också med på tutbingo. Debut även detta. Jag med min vinnarskalle hann såklart bli förbannad när jag var ett nummer ifrån 4000 kr. Jävla bingo. Men bättre tur nästa gång ;). Vinnarskallen eller mitt dåliga-förlorar-humör har även visats sig då vi spelat kort. Riktigt roligt är det att spela kort men förlora är inte de roligaste. Men en gång tävlingsmänniska, alltid tävlingsmänniska.

Ella har varit med hos Anso. Hon har fått testa på livet som utekatt. Med hjärtat i halsgropen släppte jag tillslut bandet och tog bort selen i från henne och hon fick gå lös. Det visade sig (vilket jag anade) att min lilla älskling tycker mer om att vara utomhus än i soffan hos sin mamma. Till min stora glädje verkar det som om min bitiga, argsinta katt är ett minnet blott (så länge hon kan vara utomhus). Hon har mått så bra! Dock har det skett en olycka då hon varit utomhus. Troligen har hon fastnat i ngt och slitit av sig 3 klor på en tass. Mammas stackars misse!!!! Men med lite kurer som Anso hade så mår tassen bättre idag. Inte kul när ens bebis är sjuk!
Nu ligger min älskling på min säng, helt utmattad efter sin vecka i det fria. Sööööt!

På lördagen for vi till Lillerud och Lillerudsdgarna. Malin och Torun ställde ut hundarna Egon och Isma. De var så duktiga och vad jag förstod av resultaten så gick de nog ganska bra. Jag har ännu inte lärt mig allt om BIG och allt vad det nu heter.
När vi väl skulle åka hem så hade "parkeringen" som förvandlats till ett lerfält, pga av allt regn och att parkeringen var ett gärde. Anso var så snäll och körde hos ut från leran. Vi körde fast en gång och sen slirade vi i leran. Underdelen av min bil fick mig sig halva gärdet och resten sprutade upp på bilens sidor. Resan hem blev skuttig och skakig eftersom de satt så mkt smuts runt däcken.  Men hem kom vi och dagen efter hjälpte min fina tjej mig att tvätta den. Så nu är min bil renare ;)
På kvällen åkte vi, med min skitiga bil, till Linda och Urban. Vi åt god mat och kollade på ännu en mindre läskig skräckfilm.

Idag har jag hunnit med en storhandling på willys, besök på landstingshälsan och nu är jag i full gång med att tvätta.
Har tre arbetspass och en skogspromenad med kollegor innan jag får träffa min vackra främling igen. Vill inte vara ifrån dig älskling!!!

Min vackra Anso *kärlek*


Leran från Lillerud




Ella ute på gården


Ella med sin stora idol: Liam


En skogspromenad med Goggoman blev det också. Mys!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0