Ännu en dag i min vardag...

Idag har vi plockat en hel del i huset. Mamma och pappa ska äntligen fixa med nytt kök. Det är mycket som måste slängas och röjas bort. Möbler som ska flyttas. Hela köket inklusive ett rum intill köket ska stå helt tomt på måndag. Så idag har vi kört två vänder till tippen, en vända till en aktionsfirma och flyttat ett tugnt kassaskåp. Hela huset ser minst sagt rörigt ut. Ska bli skönt när allt är klart.

Har räknat en hel del på hur min ekonomi klarar av att köpa en lägenhet. Just nu ser det rejält mörkt ut. Kontantinsatts, hyra, topplån, vilken sort uppvärmning, pengar till alla sorts utgift, pengar att leva på, sparande... you name it. Allt känns hopplöst, ett tag trängde sig tårarna fram.... HUR KLARAR ALLA ANDRA AV ATT KÖPA!?! Inte fan verkar jag klara av det i alla fall. Hopplösheten växer. Just nu är jag otroligt känslig för motgångar och faller pladask. Känns som om jag aldrig kommer hitta MIN lägenhet.

Jag har i alla fall tagit tag i en sak. Pratat med min chef idag, erbjudit mig som extra personal under semestern och dessutom har vi diskuterat heltid till hösten. Min underbara chef ska kolla upp detta, det finns ju så mycket regler att följa, gällande vikariat och så. Men det lät inte helt omöjligt. Så som det verkar kommer jag jobba heltid snart. Känns skönt, mest med tanke på ekonomin.

Nu på kvällen följde jag med min träningsflitiga bror Göran till gymmet. Det var så otroligt skönt att röra på mina stackars onda lemmar. Just nu har jag värk i mitt ena "akilleshäl" mitt hö knä. Så jag försökte fokusera på lite rehabträning, gällande musklerna ovan och under knät. Trots detta värkte det rejält efter träningen men hoppas det känns bättre under morgondagen.

Ella verkar tagit flytten bra. Hon är ute mest hela tiden, utforskar sig säkert omkring i området. När hon kommer in äter hon bra, vilket hon alltid gjort. sedan ligger hon och vilar i sin mammas säng. Hon är så mysig min Ella och jag ÄLSKAR henne ♥

Grannen har hjälpt mig med att fixa med bromsarna på bilen. Han bytte fram. Men informerade sedan att det är dags att byta bak också. Får se när det blir av, det är ju inte gratis precis. Jag är dock oerhört tacksam för att det är bytt fram nu. Känns skönt.

Nu ska jag strax krypa till kos, ännu en dag i min vardag väntar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0