Endorfiner

Igår hämtade jag hem Emma och hennes Ida från ett litet hus vid skogen mellan säffle och Åmål. Så himla rofullt ställe. Jag och Emma tog en svamptur och det blev i mina ögon en himla massa svamp som jag fick ta med hem!! Mamma och pappa blev jätte glada. Tack Emma.
På vägen dit såg jag en älgtjur som stod innanför viltstängslet och smaskade på ngt gott. Häftiga djur, vackra och himla charmiga så länge de håller sig på rätt sida stängslet.

Massa tankar och känslor upptakades för mig igår. Pusselbitar som kom på plats. Det gjorde ont men det gör de mesta nu för tiden.... :(

Vaknade upp i morse, mådde inte så bra. Den planerade shoppingturen till stan orkade jag inte med. Känslan av att ställa sig i en provhytt då man inte mår bra och dessutom känner sig extremt tjock, kändes inte speciellt lockande och mer martyrartande än underhållande. Jag valde att stanna hemma och tog sedan en joggingtur med lilla hunden Hector. Endorfiner är bra grejer och efter denna tur i skogen mådde jag genast mycket bättre. Skönt.

Ikväll ska vi grilla kött, sparris och smaksatta rätten med kantareller. Kommer bli gött.

Min Ella min Ella hon har varit otrogen. Hon la sig i min brors säng idag när hon kom hem ;) Kanske för att hennes mamma stängt sin dörr ?!?! ;) Men nu är hon tillbaka i min säng och hon är förlåten.

Förresten jag har kommit på ett vackert namn till min framtida valp, vad tror ni om Frejda ? Jag tycker det är kalasfint. Men jag hinner säkert ändra mig tusen gånger till innan valpen är i min famn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0