solen har värmt mitt ansikte och sinne.

Helgen var kaotiskt med panik, ångest, besvikelse, tårar och sorg men tack vare kära vänner slutade helgen ändå bra. Kom hem i morse och började direkt tvätta och plocka i ordning. Sedan åkte jag och träffade kära Emma. Vi fick sol på oss, vilket kändes fantastisk efter min regniga och dystra semester.
Idag har jag kunnat gråta, och det var så skönt, det bästa var att jag kunde tänka relativt sunt trots paniken i bröstet och rinnande tårar på kinderna.

En klok människa har gett mig en tankeställare. Först gjorde det ont och jag blev ledsen men efter timmars funderande kunde jag vända det till ngt positivt. Kändes bra. Kanske är jag på väg att må bättre nu?

En "bubbe" ringde idag och ventilerade och jag orkade ge och fick dessutom omtanke. En sann vän! Du kommer repa dig från detta kära B!!

Min dag avslutades med en lång fika med C. Vi pratade en massa, skrattade och det gav mig energi och bekräftelse.

Mer såna här dagar vill jag ha, fast med mindre panik och tårar men på ngt sätt känns det ändå okej eftersom jag kunde vända det och kontrollera det.

Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad

Det som inte dödar, det härdar

En sann vän är den som accepterar en för den man är och ens val i livet och trots att man inte alltid är lika stark och alltid kan ge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0