Pingvinerna var på G

Godmorgon!
Just nu är jag inne i en period då jag sover som en kratta. Har jobbat natt i veckan och igår när jag slutade (fjärde natten på raken) var jag oerhört speedad och hade svårt att sova. Och vaknade såklart av att jag var kissnödig och försökte somna om men det blev ett halvtaskigt försök.
Idag vaknade jag innan åtta och kunde inte somna om trots alla jobb-nätterna och utgång igår. Men förhoppningsvis sover jag som en prinsessa i natt ;)
Till gårdagens fest :)
Sunnanåfest med massa glada pingviner. Det var jag och många utav mina gamla innebandypolare. Vi bowlade och stojjade, skrattade och väsnades :) Jag inledde bowlandet med en strike!!!! Sen åt vi den efterlängtade maten och drack ännu lite mera. Tror de flesta på resturangen blev överröstade utav oss. Vi var ett stort gäng som inte använda sig utav de små bokstäverna precis ;)
Det var så roligt att umgås med alla igen, ibland kan jag sakna gemenskapen vi hade så otroligt mycket. Och efter igår så vet jag varför saknaden infinner sig. De finns så mycket värme och kärlek.
Ett extra plus var att få träffa fina underbara Marie ♥ Varför ses vi inte oftare?!?!?!?!
Innan vi for hem så besökte vi harrys. Hann med en öl och lite dans innan skjutsen kom. De var skönt att komma hem i tid.
Pratade en sväng med goa Camilla innan jag slocknade.
Idag är jag bakis, varför dricker man egentligen, baksmällan är inte trevlig precis. BLÄ och URK! Men de går väl hann när de inte är för ofta.
Dagens plan är att byta däck på min fina bil. Som var så snygg en frostig morgon här i veckan. Ena rutan var vacker svart och gnistrade och framrutan var vit av frost och glittrade den men. Bilden är inte riktigt rättvis men:
En diskussion på tv4 har retat upp mig nu på morgonen. Om att vi individer är narcissister för att vi vill synas på internet och kanske vill blir glad och säger högt att man är duktig då man gör ngt bra och att detta inte är bra mot våra barn. BullShit säger jag, ska vi inte visa våra barn att man ska vara nöjd med sig själv och kunna säga att man är duktig! Det vill jag hellre ge mina framtida barn än att istället ha svårt att tycka att man gör ngt bra alls! Vi måste slå oss fram men samtidigt visa ödmjukhet. Men man ska inte straffas för att man själv tycker att man är duktig!!
Nu ska jag bädda ner mig i sängen, kolla reprisen av idol och sen byta däck på bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0