Trött!!

Under veckan som gick gjorde jag sammanlagt fem arbetsnätter. Enligt schemat fyra. På söndag kväll när jag precis lagt mig i sängen ringde min kära kollega och frågade om jag kunde komma in. Ja visst sa jag och infann mig på jobbet 30 minuter senare. Tjänade nog lite fina pengar den där natten. Och tur var väl det för jag hade ngr timmar innan den insett att mina gamla vinterdäck inte gick att använda. Dags för nya, och de är ju ingen billig historia precis.
Igår var jag och beställde fyra nya däck men kör med samma fälg. Drygt 3500 tusen. Inte det dyraste men det är ändå en hel del pengar :S
I morse fick jag sota för att jag jobbat en hel del. Jag sov dåligt under natten och vaknade halv sex på morgonen och kunde ju inte somna om. Sen blev jag sjukt jäkla irriterad på min knarrande huvudgavel så den ryckte jag bort. (Den har knarrat så fort jag rört mig i sängen. Det är en hemmagjord gavel som inte sitter fast i sängen) Under tiden jag gjorde detta kom pappa upp och frågade vad jag gjorde. Jag hulkade fram att jag inte kunde sova, att jag var trött och att den där JÄVLA huvudgaveln skulle bort. Efter en god frukost lugnade jag ner mig och lyckades sova ngn timme till.
Har lärt mig ngt nytt, "fallskärmar" är bra att ha för att lindra sin besvikelse. Ska testa detta.
Tiken Fias mage växer men den är tyvärr inte så stor. Återstår att se nästa vecka hur många valpar det är i Fias mage....?
Nu ska jag käka middag sen är de jobb som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0