Alla dessa långa dagar....

Det har bara gått tre veckor sen jag fick information om att tiken Fia var parad. En hund är dräktig i c:a 63 dagar och Fia har väl (om hon ens är dräktig) varit dräktig i c:a 19 dagar. Massa långa dagar kvar tills att hag vet om de blir en vovve till mig. Om hon nu inte är skendräktig.

Sen om lilla valpen är född då återstår det 8 veckor, 8 gånger 7 det blir 56 jäkla dagar!!! Inser att det är mycket väntan och längtan kvar.

Idag när jag vaknade till liv kände jag en STARK längtan efter mitt egna boende. Jag saknar pengarna för att köpa den lägenheten som ligger ute nu. Känns så trist, för bolån får jag ta så det räcker men den där sablans kontantinsatsen måste exixtera och det är flera månader kvar innan jag har den där bufferten.

Jag önskar vintermånaderna rasslar iväg som ett X2000 och att de vips finns massa pengar på mitt konto och att lilla valpen är i min famn.

Egentligen ska jag ta vara på varje dag, varje timma av livet för egentligen mår jag ganska bra och har underbara människor i min närhet, nya som gamla vänner. Dvs att sluta önska att tiden ska gå fort och börja njuta en massa i stället. Det är jag värd :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0