Hemma från jobbet..

Första dagen och förhoppningsvis den enda dagen då jag behöver vara sjukskriven. Men nu är det så och just nu känns det skönt att jag tog beslutet igår att stanna hemma idag. Min chef är den bästa och hon är så förstående och klok!

Tårarande sprutade när jag kom hem, Ella var hemma så jag låg och snörvlade på henne. Hon är så goo. Ringde upp goa Madde som tog med mig ut på en lång promenad och pratstund. Det var oerhört välbehövligt och så skönt. Sedan på kvällen försökte vi kolla på film men när väl filmen började så var vi alla tre så trött så vi ska fortsätta kolla på den ikväll. Madde fick mig att skratta tills jag fick kramp i magen, efter att presenterat sina te-varianter: det var early grey, earlygrey med gräddsmak och earlygrey i påse. Herregud vad vi skrattade!!

Somnade sedan utmattad efter dagens alla känslor och händelser.

Funderar en massa på mitt ev hundinköp. En valp och hund skulle fylla mitt liv med glädje och sysselsättning och massa kärlek. Men de kostar mycket, tar massa tid (vilket även är otroligt positivt) och jag är beroende utav hundvakt och jag blir rädd att känna mig bunden. Detta ska tänkas igenom ordentligt innan dagen D är ett faktum.
Än så länge njuter jag utav tiken Fia, den kommande mammans vackra utseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0