Att existera är enkelt men.....

Jag är mycket dyster, för jag saknar skor...

Att existera är enkelt. Men för att leva krävs det mod - dagligen.

Även ett dött träd kan bidra till bergets skönhet.

Ett vänligt ord kan hålla en varm hela vintern

Den som vill pröva sin styrka misslyckas ibland.
Den som vill bevisa sin svaghet lyckas nästan jämt

Charm är att få andra att känna sig
väl till mods.
 (Inge & Sten Hegeler)

Det finns bara en slags framgång;
att kunna leva sitt liv på sitt eget sätt.
 (Christopher Morley)

Jag sitter ensam och funderar på mitt liv. Just nu ser jag inte ljust på det. Gjorde detta veckan som var men så blir det lugnt omkring mig, en hel helg har gått utan sällskap på kvällarna. Jag längtar efter att inreda mitt hem men mitt hem finns bara i fantasin och jag måste vänta.
Ett sms från en kär vän gjorde mig lite mindre deppig igår kväll. Vackra ord skrevs och det värmde enormt. Tänk om jag kunde känna de där orden i hjärtat i min själ, att jag faktiskt dög.
Min självkänsla är på botten om den någonsin funnits?! 
Jag känner mig ensam och jag känner mig otrygg. Jag är besviken för jag trodde jag var på väg att må bra. Livet består av mot och medgång men just nu faller jag så långt ner av en motgång. Jag är som ett öppet sår.
Jag har bara mig själv att skylla, jag vet det och de gör ont. 
Ibland saknar jag den där värmen som fanns, de där skratten och den där närheten. Det kommer aldrig tillbaka och jag kan bara slå min ilska på mig själv.

Jag önskar att jag var ett barn, oskuldsfull, utan ansvar och hela livet framför mig. Eller så vill jag vara en robot som inte känner som bara gör de den blir tillsagt utan att känna smärta.
 
Nu hoppas jag på en vändning, att jag kan söka upp den lilla styrkan jag har och le och skratta igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0