Ordination: vila!

Igår var Leo till veterinären pga av sin hälta.
Röntgenbilderna visade inget avvikande men enligt veterinären är de inte helt tillförlitliga och nya bilder ska tas om tre veckor.
Troligt är att han ha såkallad panosteit, dvs inflammation i benhinnor som i slang ord kallas växtvärk. Veterinären är dock inte helt säker.
Ordinationen fram till nästa röntgenundersökning är VILA! Leo får inte leka med andra hundar, BARA koppel promenader, minskad föda och dessutom ska han gå på smärtlindring.
Efter domen blev jag alldeles förtvivlad, arg och ledsen på mig själv. Har jag förstört honom?!?!?!?
Känner mig fortfarande ledsen och framförallt orolig.
Jag vill bara att min vovve ska vara frisk så vi kan erövra världen.
Men jag har bestämt mig att allt kommer bli bra och att Leo snart är frisk och kan röra sig obehindrat. HOPPAS!!!!


En drogad Leo, i väntan på röntgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0