Lite funderingar...

Ja livet rullar på, på måndag börjar jag jobba min heltid igen och det betyder att min semester är över. Ska bli skönt att komma igång igen men just nu är jag i en svacka gällande mitt jobb, jag känner inte samma glöd som jag tidigare gjort. Men de kanske kommer och går? Snart flyttar min avdelning till nya lokaler i de nya delen av sjukhuset och då kanske jag åter hittar min glöd?!

Jag söker febrilt efter mitt kommande hem. De dyker upp hyresrätter på blocket och jag försöker mejla om de flesta. Än så länge har jag inte ens kommit på visning men jag får inte ge upp! Enligt mina vänner så kommer jag hitta min lägenhet och egentligen vet jag det också men det är lätt att hålla sig för skratt när de går emot mig.
Jag längtar förskräckligt mycket efter att köpa en ny soffa, min soffa, jag längtar efter att packa upp alla mina saker som ligger nedpackade i kartonger. Jag vill inreda och plocka ordning i mitt egna hem och i min borg! Jag vill så mycket så det nästan gör ont i hjärtat. Men en vacker dag sticker jag in en nyckel i ett nyckel hål och öppnar dörren in till en lägenhet som är mitt älskade hem! Hoppas det sker snart....

De finaste med livet är kärlek... Tvåsamhet är svårt men en spännande resa som jag vill uppleva när jag känner mig redo. Jag har massa kärlek i kroppen att ge till en underbar människa, men just nu ligger den där kärleken undangömd i min själ och hjärta.. Men en dag när hon med stort H står där, då är jag redo och då kommer kärleken flöda!

Åter till vardagen och till nuet. Idag har jag och Leo först besök Madeleine i Skived och sen åkte vi till Färjestad och träffade Linn och hennes lilla Oskar. Efter detta åkte vi hem och jag satte igång med att städa.
Nu känner jag mig sliten men nöjd.

Leo har idag (trots sin ålder: 12 veckor) testat mig, jag fick lägga honom på rygg och morra åt honom. Han är en riktig tuffing tur att hans matte också är ganska tuff!
God natt och sluta aldrig att drömma!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0