Livet med Leo är underbart!

Hej hej och hallå!
Dagarna vistas hemma med Leo och det är så mysigt att ha en alldeles egen valp :) Och Leo är så underbart go.
Idag har han suttit på kommando flera gånger. Dessutom får han bättre och bättre ögonkontakt med mig.
Tog en promenad med honom även idag och han är så duktig på att komma på inkallning med och utan visselpipa!
Nu på kvällen var jag rejält trött och Leo med men skillnaden mellan mig och honom är att jag vill kura ihop mig i fåtöljen och glutta TV och Leo letar lämplig sovplats. Han vandrade omkring nästan hela kvällen, men efter lite besök till trädgården för att kissa, lite klickerträning, ett ben att tugga på och efter sista måltiden fick han äntligen ro och somnade tungt.
Leo fick känna på Ellas temprament idag. Han nosade på henne och bet henne lite lätt i svansen. Ella slog till honom på tassen och Leo gav upp och gick där ifrån. Så skönt att hon slog till (bara) på tassen, skönt att han inte fick ont och skönt att han gick där ifrån!!
Mitt på dagen idag tog jag mig en tur på längdskidorna. En timmes avslappning och tid för mig själv. Men jag tänkte på Leo mest hela tiden :)
Känner en inre värme i kroppen, det var länge sen jag gjorde det... Tack älskade Leo!!! ♥

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0