Vi grät!

Första hela dagen med min Leo var igår. Natten fungerade som sagt bra och förmiddagen också.
Vid fyra körde pappa oss till djuraffären. Leo charmade personalen med storm och fick gott godis. Jag köpte halsband och koppel. Även mjukt träningsgodis.
Sedan miljötränade vi på willys parkering medans pappa handlade mat. Leo hade svansen upp hela tiden och stördes inte av bilarna. Han var tillräckligt avslappnad så han hann med att bajsa!!
När vi sedan kom hem började jag och Leo gråta. Leos vänstra läpp svullnade upp, troligt är att han fått ngn smäll av elaka Didas eller när han lekte med Hector. Leo skrek när jag vidrörde läppen och jag grät för att jag var så orolig. Jag bad mamma ringa Ingrid (uppfödaren) om råd eftersom jag bara hulkade och samtidigt hade såå dåligt smvete för Leos svullna läpp och jag nästan skämdes. Känslan av att jag hade misslyckats var helt klart ett faktum.
Ingrid lugnade oss och sa att det inte var ngn fara. Hon tipsade om lite glass som skulle kyla läppen.
Leo blev under kvällen mer och mer trött och gnällig så innan sista måltiden så hade jag tusen tunga stenar i magen och var orolig till tusen. Men efter att jag sprutat in lite vatten i hans mun med en spruta blev han genast piggare och ville till och med äta lite matkulor!
Nattsömnen för oss båda var sådär, Leo kissade 4 gånger innan han kom till ro och väckte mig även vid fyra. Och jag låg och vände mig hela natten och lyssnade på lilla Leo.
Idag är han sig själv!!!!! Och jag är glad men trött.
Vi har varit ute på en koppel promenad och han har fått springa lös. De gick kanon!
Nu är de strax dags för lunch men Leo sover som en stock!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så skönt att det lugnat sig med nosen!! Håll Didas borta och låt Leo vara med Hector då vet du att ev. smällar är ren otur och sånt händer. Kram till er båda från Fia och Ingrid

2011-01-05 @ 21:01:07
URL: http://www.bluenosers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0