Besök i Västerås och valpkurs

Bloggtorka har jag haft ett tag nu dessutom korttagnings-torka. Min kamera saknar batterier och mobilkameran ger inte speciellt bra kort.
Jag ska fixa batterier så jag kan ta kort på Leo i alla fall, han växer för var dag som går!
I helgen var jag till Carro i Västerås. Jag plockade upp Emma R i fredag kväll och så körde vi mot västerås, hel mysig helg med Carro och Lisa. Vi åt gott, shoppade, kollade film och bara pratade. Vilka fina vänner jag har ♥
På söndag vid halv två åkte jag och Emma hem igen.
Pricken över "i" så fick jag träffa Carro och Lisas nya husdjur, illern Arne ;)

 

I tisdags var jag och Leo på valpkurs. Det var debut för Leo. Till en början skällde han bara och ställde sig nästan bakom mig. Sen slappnade han av och slutade skälla. Vi började med att gå en liten promenad där vi mötte varann, Leo gick så snyggt bredvid mig med blicken upp emot mig. Och vi fick beröm för detta !!

Sedan gick vi igenom, "sitt och stanna kvar" ngt vi behöver träna på, kontaktövningar (vilket Leo är duktig på men behöver träna kontakt även med leksak). Passivitet. Vi gömde även godis i trädstammar som hundarna fick leta efte, Leo tyckte detta var jätte kul och passade på att sniffa på andra träd också.

Till nästa gång ska jag och Leo träna på ligg, fick ett bra tips på hur jag kan träna in snabba ligg. Nästa kurstillfälle ska vi träna koppelträning och inkallning.

Jag är sååå stolt över Leo, han koncentrerade sig på mig nästan hela tiden och skötte sig väldigt bra. Jag växte som människa och som hundförare. Känns sååå bra! Leo är bäst!

 

 

Ett kort på min lilla mördare. I morse låg de massa fjädrar utanför altandörren och vem vet vad Ella gjort med den stackars varelsen :(



Ett kort på mig och min arbetskamrat och vän Elin. Bilden är tagen på våran divisionsfest. Jag var tvungen att lägga ut den för jag tycker bilden är så härlig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0